Naslovna

2018. U KNJIŽNICI FF-a! (ozbiljno neozbiljni osvrt)

Svašta nam se dogodilo prošle godine i bilo bi baš bezveze da ne napravimo jedan ozbiljno neozbiljni osvrt!

Prva objava prošle godine bio je vic  tjedna, a jedan od tih naših redovnih viceva pokazao se kao apsolutni hit prošlogodišnjih objava na Facebook stranici Knjižnice.

Pogađate, riječ je o PREZLI! Zla krušna mrvica ili prezla srušila je sve rekorde! Lajkali ste je 602 puta, komentirali 75 i podijelili 220 puta. Na post je kliknulo 4689 korisnika. Nijedan vic poslije nije doživio ovakvu slavu!

Tjedne viceve moći ćete i dalje redovito čitati u novoj godini! Svakog ponedjeljka se smijte s nama, a odnedavno čitajte i inspirativne citate petkom.

Nego, nastavimo dalje kronološkim redom…

Siječanj 2018. počeli smo laganini. Predstavili smo zbornik Kroatiens Küste im Lichte der Habsburgermonarchie, novi film iz AV zbirke Gubici očekivani i pozvali vas na književni natječaj u pisanju klimatske fikcije Homo climaticum.

Iako je najkraći mjesec, u veljači smo imali dosta događanja pa ste tako mogli pogledati izložbu o izdanjima satiričkog političkog tjednika Feral Tribune postavljenu u čast tada preminulom Predragu Luciću. Autorica izložbe bila je kolegica Irena Kranjec. Osim izložbe, priredili smo vam Spoj naslijepo s knjigama i Book crush i tako obilježili godišnjicu osnutka našeg bloga Knjižničarski imaginarij, a na blogu je kolegica Katarina Starčević napisala i jednu ljubavno-pravopisnu priču.

Bili smo dijelom Dana otvorenih vrata Filozofskog fakulteta i pritom upoznavali nove buduće studente s našom Knjižnicom. Zauzeli smo prostore cijele Knjižnice i svugdje vam predstavili nešto od naših posebnosti i organizirali zabavne sadržaje. U prizemlju ste mogli hodati ispod pametnih oblačića i saznati fora podatke o našoj Knjižnici te pregledati izložbu publikacija Odsjeka za francuski jezik i književnost. Oui oui! Na 3. i 4. katu putovali smo kroz prošlost pa ste mogli vidjeti izložbu Od tiska do diska –  od raritetne građe do novih medija. Predstavili smo kolekciju AV zbirke, složili vam zabavne igre i pretvorili vas nakratko u knjižničare i knjižničarke. Apsolutni hit bila je izložba spavača i spavačica iz naše Knjižnice, a akcija prikupljanja materijala za neku buduću virtualnu izložbu još uvijek traje pa slobodno šaljite svoje slike u FB inbox.

Ove godine opet sudjelujemo u Danima otvorenih vrata pa se vidimo!

U ožujku smo 2. kat pretvorili u kat za grupni rad, bilo je njurganja i negodovanja, ali pokusno razdoblje je završilo i radi se na novom rješenju o kojem ćete uskoro dobiti više informacija.

*Napomena: 2. kat je vraćen u normalnu funkciju i napominjemo da nijedan student nije povrijeđen tijekom pokusnog perioda ;).

Premjestili smo zbirku za antropologiju s 1. na 2. kat, obilježili smo Dan žena tako što smo vam napravili izložbu knjiga koje su napisale žene nobelovke, a 11. ožujka vaša Knjižnica proslavila je svoj 9. rođendan!

Knjižnica se pridružila Mreži zelenih knjižnica i prošle godine su kolegice iz te grupe imale više zanimljivih manifestacija pa da ih nabrojimo: obilježavanje Svjetskog dana voda, Dana planeta Zemlje, izložba Put plastike i akcija prikupljanja čepova za Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske, obilježavanje Međunarodnog dana biološke raznolikosti, organizacija izložbe i popratnih aktivnosti na Zelenoj biciklijadi cikloknjižničara ZKD-a u suradnji s kolegicama iz Zagrebačkog knjižničarskog društva i najvažnije, sudjelovanje na međunarodnoj konferenciji Let’s Go Green u organizaciji Nacionalne i sveučilišne knjižnice. Svaka čast našim kolegicama Elviri Gotal, Blaženki Klemar-Bubić, Jasmini Sočo i Lani Zrnić na produktivnoj i uspješnoj godini!

U travnju prošle godine Knjižnica je po prvi put sudjelovala u obilježavanju Noći knjige! Bilo je tu svega, od izložbe Izaberite svoju budućnost kroz jednu od knjiga s radnjom u budućnosti, Književno uho : kutak za audiotrenutak u kojem ste mogli slušati audioknjige, mogli ste pogledati i poslušati video isječak o dvoboju knjige i e-knjige, zaigrati društvene igre Knjiga i igara, sudjelovati u Book clubu koji se bavio knjigom Sluškinjina priča Margaret Atwood, poslušati i plesati uz nastup pop-up benda Filozofskog fakulteta i pogledati izložbu radova koji su bili prijavljeni za natječaj Odjenite klasik u nove korice ili kako bi naslovnice klasičnih djela izgledale da je radnja smještena u budućnost. Podijelili smo nagradu za najbolji rad Tamari Moslavac Kos i još jednu nagradu za najčitatelja Danielu Pavloviću! Šećer na kraju bila je kostimirana vođena tura koju su kolegice i kolege s 2. kata pripremile povodom Noći knjige pod nazivom Postapokaliptična budućnost knjige u kojoj su vas dočekale vještice, zombiji, duhovi, vile, vampiri i ostala noćna bića. Jezivo i superzanimljivo. Posebne pohvale kolegicama Inji Cahun, Steli Kos i Silviji Pisk i naravno, ostatku apokaliptične ekipe.

Svibanj je bio u znaku Ingmara Bergmana i 100-e godišnjice njegova rođenja pa smo u suradnji s Katedrom za skandinavistiku i Švedskom ambasadom priredili razna predavanja, izložbu i projekciju filmova. Bergman je bio zaista uspješna izložba pa je na kraju trajala i dulje nego što je u početku bilo predviđeno. :D

Katedra za ukrajinski jezik i književnost obilježila je 20 godina postojanja izložbom u predvorju Knjižnice, a na istom mjestu bila je postavljena i izložba povodom manifestacije Dani ruskog jezika i kulture.

Naša Knjižnica objavljena je u najvećoj digitalnoj enciklopediji arhitekture kao prva javna zgrada iz Hrvatske, selektirana unutar najbolje 32 svjetske knjižnice. Na to smo stvarno ponosni.

U suradnji s kampanjom Kazalište i mladi organizirali smo natječaj Draw it! Shakespeare challenge! na kojem je zadatak bio naslikati likove iz Shakespearovih djela, a postavili smo i izložbu na navedenu temu. Na natječaj je nažalost stigao samo jedan rad i to već prije poznate kolegice Tamare Moslavac Kos. Hvala joj na angažmanu i nadamo se da će i dalje nastaviti sudjelovati u sličnim akcijama. Ove godine se nadamo većem odazivu studenata kad je riječ o uključivanju u ovakve aktivnosti. Fingers crossed! :D

Prije ljetnog odmora i malo duže pauze opet smo vam priredili Spoj naslijepo s knjigom – ljetno izdanje i izabrali za vas samo najbolje naslove za čitanje na plaži!

Čitali ste, odmarali se, putovali i skupljali energiju za novu godinu, a mi smo se isto tako vratili s godišnjih odmora puni novih ideja.

Jesen 2018. počeli smo sa serijom jezičnih savjeta na koje nas je potaknuo Međunarodni dan pismenosti. Cijeli rujan bombardirali smo vas s jezičnim pravilima da nam budete pametni i hvalite se okolo prijateljima i kolegama. :D

Ova energija koju smo skupili preko godišnjih morala se negdje isprazniti pa smo sudjelovali u događanju pod nazivom Fokus dan: radno mjesto, #BEACTIVE u Europskom tjednu sporta. Kolegice Iva i Ivana održale su kratke treninge za zaposlenike Knjižnice što se pokazalo kao jako uspješna akcija! U prilog tome ide i činjenica da je zbog toga krajem ove godine Filozofski fakultet dobio nagradu #BeCROactive u kategoriji Workplace kao najinspirativnije radno mjesto. Nagradu dodjeljuje Središnji državni ured za šport, a inicijatorica cijelog događanja bila je naša kolegica Iva Morandini kojoj smo zahvalni i na koju smo jako ponosni!

U kategoriju zanimljivih izložbi dodali smo još jednu koja je već rezervirana za posudbu u KC Travno! Riječ je o izložbi Laboratorij ludog znanstvenika koja je bila postavljena povodom međunarodne proslave 200-e godišnjice objavljivanja Frankensteina Mary Shelley. Cijela stvar odvijala se u suradnji s Odsjekom za anglistiku i pritom smo bili dijelom velikog međunarodnog događanja pod nazivom Frankenreads. Kolegice i kolege s 2. kata opet su nadmašili sami sebe u organizaciji i osmišljavanju izložbe. Laboratorij i čudovište su bili čudovišno dobri!

Mjesec hrvatske knjige obilježili smo izložbom Bića koja baštinimo u kojoj smo predstavili bića iz naše povijesne, kulturne, književne i usmenoknjiževne baštine. Ovo je još jedna divna izložba koja isto putuje dalje u posudbu u KC Travno.

27. listopada obilježili smo Svjetski dan audiovizualne baštine i još jednom pustili našoj AV zbirci da zablista. Osim toga, naša Elvira Gotal i dalje suvereno vodi Dokudah – dokumentarni filmski predah i stalno vam priprema projekcije najzanimljivijih dokumentaraca iz naše AV zbirke, ali i neke vanjske.

U prizemlju smo vam organizirali jednu policu s prinovama iz različitih zbirki da biste znali što je novo u knjižničnom fondu i da imate mjesto na kojem možete napraviti pauzu od predavanja i prolistati nešto zanimljivo i korisno.

U prosincu smo svečano otvorili izložbu Camilla Lucerna u suradnji s Austrijskim kulturnim forumom i Odsjekom za germanistiku. Izložbu su osmislile i organizirale kolegice Blaženka Klemar-Bubić i Lorena Martinić. Na 3. katu je istovremeno bila postavljena izložba povodom 100-e obljetnice smrti Ivana Cankara u organizaciji Odsjeka za južnoslavenske jezike.

Obilježili smo Međunarodni dan migranata preporukom jednog dokumentarnog filma preko Dokudaha, a prije odlaska na zimsku pauzu kolegice s 4. kata, Žana Maksimović i Katarina Starčević napravile su još jedan Spoj naslijepo s knjigama – božićno izdanje i nakratko pretvorile 4. kat u božićnu bajku svojim ručno izrađenim ukrasima.

Nakon svega navedenog, moramo spomenuti kreativne snage iza svih izložbi. Kolegice iz grupe za događanja stvarno su uložile puno vremena i truda da svakoj izložbi osmisle koncept, pribave materijale, ali i da dosta toga samostalno izrade.

Moramo spomenuti i zahvaliti Inji Cahun, Elviri Gotal, Luciji Klanac, Petri Kos, Steli Kos, Ivani Kukić, Žani Maksimović, Ireni Martinović, Dorji Mučnjak, Višnji Novosel, Silviji Pisk i Katarini Starčević.

Aktivnosti nije manjkalo ni u području edukacije. Osim radionica koje su bile organizirane za knjižničare u cilju njihovog daljnjeg usavršavanja i učenja poput one o Metapismenosti – informacijskoj pismenosti u digitalno doba, zatim radionice o podudarnosti digitalne humanistike u Hrvatskoj i Austriji i dr., bilo je tu radionica otvorenih za sve poput gostovanja kolegice iz Emerald publishinga o pisanju i objavljivanju akademskih i znanstvenih tekstova. Kroz cijelu godinu dijelili smo i poveznice na našoj Facebook stranici da bi bili u tijeku sa zbivanjima u znanstvenim sferama i aktualnostima u knjižničarskoj zajednici.

Kolegice su aktivno sudjelovale na 43. skupštini Hrvatskog knjižničarskog društva. Dorja Mučnjak je govorila o društvenim mrežama i mentoriranju studenata, a kolegica Elvira Gotal je predstavila Dokudah.

I na kraju ne možemo da ne spomenemo blog knjižničara Knjižnice FF-a. Knjižničarski imaginarij je prošle godine donio puno književnih osvrta koji su sve redom autorstvo naše genijalne kolegice Vanje Kulaš. Katarina Starčević bila je autorica jezičnih savjeta, u kategoriji KaFFe s knjižničarima mogli ste čitati intervjue s našim kolegicama: voditeljicom Knjižnice Višnjom Novosel, Dorjom Mučnjak, Elvirom Gotal…. Niz će se nastaviti i u ovoj godini pa nas pratite i dalje (https://kblog.ffzg.unizg.hr/)

Uveli smo dvije nove kategorije, jednu u kojoj kolegice pišu o svojim iskustvima sa stručnih Erasmus + razmjena, a druga pod nazivom O hrvatskim pjesnicima okuplja crtice iz života i stvaralaštva hrvatskih pjesnika, najviše onih zaboravljenih. Tekstove piše kolegica Melanija Ivezić Talan.

Svaki dan smo ovdje da bi vam ponudili ugodno mjesto za učenje i kvalitetan izvor informacija koje će vam pomoći u budućem radu, učenju i pripremi ispita i što je najvažnije, pomoći da se razvijete u članove društva koji su sposobni za samostalno i kritičko razmišljanje.

Korisnika Knjižnice je mnogo i broj se povećava, što nam je znak da vam je ovdje ugodno i da tu rado provodite vrijeme. Osim toga, nama je to odličan razlog da se još više potrudimo i u budućnosti pokažemo da smo mi ovdje zbog vas, ali i obrnuto.

U ovoj godini nastojat ćemo vam pružiti još više kvalitetnog sadržaja, zabavnih izložbi, korisnih radionica i predavanja. Pokušat ćemo vas zainteresirati, inspirirati, informirati, naučiti i motivirati.

Hrabro u novu 2019.!

Družimo se i dalje!

Autorica: Ivana Kukić